1 Ocak 2014 Çarşamba

kitap- Muhteşem Gatsby- F.Scott FITZGERALD



 
 okuma şenliğinde yasaklanmış bir kitap okumamız gerekiyordu ve bu kitabı seçtim. iyiki de seçtim.
iki günde bitiriverdim kitabı.niye yasaklanmış olabileceğini anlamış değilim o ayrı.

Gatsby adında zengin bir adamın muhteşem evinde verdiği partiler, o partilere katılan sayısız davetli ve aslında Gatsby'in yalnızlığına tanık oluyoruz kitapta.
Fakir bir aileden gelen Gatsby kendine zengin bir dünya kurmuştur.adını bile sonradan kendisi seçmiştir.
bana çok acıklı geldi hikayesi.
kitabın yazım dili çok akıcıydı zaten , ama hikayede sürükleyiciydi. aslında olan biten çok da bişey yoktu başlarda ama nedense insanda merak uyandıran bir durağanlık vardı hikayede.

İngiliz edebiyatı mezunu bi arkadaşım bu kitabı ve filmini derste işlediklerini söyldi. Amerikan edebiyatının önemli eserlerinden biriymiş.
onun söylediğine göre Can Yücel çevirisi çok daha edebiymiş.
benden söylemesi:))

1 yorum:

  1. bir türlü ilgimi çekemedi bu kitap,filmini bile merak etmemiştim aslında...ama sen beğendiysen bir güzellik vardır. filmini de izler bir kategoriyi tamamlarım belki :)

    YanıtlaSil