1 Mart 2013 Cuma

kitap- İstanbullular- Buket UZUNER



Kitapta sonradan İstanbullu, yedi göbek İstanbullu bir sürü insanın Atatürk havalimanında kesişen ya da birbirine teğet geçen hayatlarının hikayesi anlatılıyor.


Belgin  ve Ayhan birbirlerinde aşkı yeniden bulmuş ama aşka hala güvenemeyen iki insan.
Kete,  Belgin'in dadısı, manevi annesi , her şeyi...

Mehmet Emin , Belginin gençlik aşkı ve ilk kocası, ilk hayal kırıklığı. genç kızları kullanmakta üstüne olmayan kültürlü, zengin, başarılı ama mutsuz çok mutsuz  bir iş adamı...
Tijen  Mehmet Eminin yeni avı ya da avcısı...

İstanbulda azınlık, yurt dışında asimile olmakla suçlanan bir türlü hiç bir yere kendini kabul ettiremeyen levantenler,  Anadolunun çeşitli yerlerinden gelmiş ama kendini artık İstanbullu sayan insanlar...
bir sürü hayat hikayesi var kitapta.


Buket Uzuner'in yer yer didaktik olmaya çalışan dili ilk başlarda beni rahatsız etse de hikayenin içine girdiğimde okuması keyifli bir kitap oldu benim için.

2 yorum:

  1. canım ben hiç buket uzuner okumadım bir kitabını aldım ama henuz okumadım ..istanbullular güzel bir kitaba benziyor listeme ekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım en az bi tane okumalısın bence de ve istanbullular iyi bir seçim olabilir:)) debie den fırsat bulamıyosun di mi başka kitap okumaya:))

      Sil