14 Mart 2013 Perşembe

bu güzelliğin adını bilen var mı??

 
kendimi bildim bileli aşığım bu çiçeğe. bahar gelince görmekten en mutlu olduğum şeylerden biri. (diğerleri papatyalar, şeftali çiçekleri ve de beyaz kelebekler:))
 
adını bilmiyorum. o kadar küçük ve narinki koparsan kaybolup gider parmaklarının arasından. yanına oturup bakarım ben de uzun uzun bu güzelliklere.
nasıl da ulaşılmaz benim için. büyüdüğü yerden başka bi yere götüremem, seveceksem olduğu yerde sevmeliyim onu.
 
adını bile bilmiyorum ama. bu konu da çok cahilimdir zaten. yani çiçek adları, ağaç adları falan. bilemiyorum hiç. ne büyük eksiklik. benden şair olmaz mesela di mi:))

 
bu da diğer aşkım papatyayla brlikte bi pozları.
 
işte soruyorum bu mavişin adı ne acaba?

son dakika: kuzenim sayesinde öğrendim arkadaşlar. Latince " veronica persica" türkçe "acem yavşanotu"
ben veronica persica demeyi tercih ediyorum çünkü kulağa daha hoş geliyor:))

6 yorum:

  1. Çok gördüm ama adını bilmiyorum. Bloğunuzu izlemeye aldım, bloğuma beklerim bende

    YanıtlaSil
  2. "Bizim Köyün Çiçeği" :)) Bilmiyorum adını ama tanıyorum ki ben bu narin çiçeği, çok güzel ;) Belki bilen vardır da öğreniriz he?

    YanıtlaSil
  3. evet öğrendim:)) latincesi veronica persica türkçesi acem yavşanotu:))

    YanıtlaSil
  4. Ben bir ara mine diye biliyordum ama o değilmiş.
    Oldum olası merak ettiğim isimlerden biriydi.
    Kısa öz veronica diyelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mine çiçeği de aynı familyadan galiba. veronica spicata:))
      bence de veronica diyelim biz hem hoş hem de kısa:))

      Sil
  5. müge çiçeği... yani ben... benim gibi martta doğan bir çiçek...

    bende bloguma beklerım

    YanıtlaSil