25 Aralık 2012 Salı

kitap-Kertenkele- Morris WEST

 
bu kitabı taksimdeki sahaf festivalinde almıştım. ilk karşıma çıkan tezgahtan ilk aldığım kitaptı.
 
bende ki 1975 basımı:))(ilk basımı 1973)  bayılıyorum eski kitaplara. benden daha yaşlı bir kitap ve hala okunabiliyor. sayfaları sapsarı ve eski kağıt kokuyor buram buram. o kadar ki kitabu koyduğum yeri kokusundan bulabiliyorum:))
konusu da çok hoş.. bir polisiye diyebiliriz ama kuru kuru yazılmış bir hikaye değil. italya tarihi hakkında, italyanlar hakkında çok içten ve gerçekçi eleştiriler var kitapta.
 
hep derler ya biz İtalyanlara benziyoruz diye bir çok yerde gerçekten de öyle olduğunu bir kez daha anlamış oldum:))
 
kitabın dili de oldukça akıcı ve espirili.. hiç ama hiç sıkmadı beni.
 
söylediğim gibi hikayemiz İtalyada geçiyor. Carebinieri adlı bir gizli teşkilat var bizdeki MİT gibi bir şey galiba.
bu teşkilatta Albay rütbesiyle görevli olan kahramanımız Dante Alşghieri Matucci. görevi de bir generalin ölümün araştırılması.
 
araştırdıkça ortaya ülke de yapılacak bir darbenin planlandığı daha da kötüsü bu darbeye yapacak generalin çok pis işler içinde olduğu ortaya çıkıyor.
bir yerden sonra kahramanımızın hayatıda tehlikeye giriyor ve ülkeye çok büyük zararları olacak bu darbeyi kaçak hayatı yaşarken engellemeye çalışıyor...

kitaptan bir alıntı:

İtalyanlar telaşı ve tezcanlılığı severler. Ellerine bir sahne verin bir saate kalmaz size bir opera kurarlar.. savsaklayıcı, erteleyici ve baştan savmacıdırlar. Yumurta kapıya dayanıncaya kadar bir karar almaya yanaşmazlar.. Kendilerini bağlayacak bir anlaşmaya imza koymaktansa bir dişlerini yitirmeyi seve seve göze alırlar....




3 yorum:

  1. eski kitapları bende severim. canım mimin var :)

    YanıtlaSil
  2. Ah eski kitap kokusu ve sarı sayfalar! İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
  3. Carabinieri= JANDARMA dır.
    Ben de dün 74 baskısını buldum, çeviren Aytunç Altındal.
    E yayınlarının polisiye serisinden ne bulursanız alın, çoğu filme de çekilmiştir..

    YanıtlaSil