16 Temmuz 2012 Pazartesi

MAÇKA...(2) köy gezimiz


maçka gezimizden biraz bahsetme fırsatım oldu nihayet
 üstteki fotoğraf babannemin evinin fotoğrafı. bilirsiniz karadenizde evler birbirinden uzaktır hep. işte babannemin evi de köyün dışında bir mahallede ama mahallenin de dışında:))  eskiden bütün yaz tatilleirmiz bu evde geçerdi. o kadar sıkılırdım ki anlatamam.o zamanlar uydu anten falan da olmadığından televizyonda da sadece bir kanal olurdu o da nadiren:)) ama şimdi gittiğim de o eski günleri çok özlüyorum. görünen bütün yeşillikler bizim oyun alanımızdı. evden sabah bir çıkardık akşama kadar adım atmadığımız yer bırakmazdık.

az önceki fotoğrafı çekildiğimiz yere kıran diyoruz. "kıran" bizim oralarda etrafı görebileceğiniz yüksekçe yer demek. hem manzarası hem de esintisi güzeldir bizim kıranın da. küçükken dedemin gelişini beklemek için kırana giderdik. dedem bakkaldı ve her akşam bize bir şeyler getirirdi mutlaka:))bu fotoğrafta da Ali Deniz kırandan eve doğru koşuyor.


bu da evin önündeki çeşme. karadenizde su kaynağı çok boldur ama herkes kendi başının çaresine bakar. benim burda evim var devlet bana su getirsin, yol getirsin falan demez. gerekirse kilometrelerce uzaktan kendi imkanlarıyla suyunu da yolunu da evinin önüne getirir.

bunlarda çocukluğumun vazgeçilmez tatlarından olan asıl adının "frenk üzümü" olduğunu yıllar sonra öğrendiğim ama bizim "mirmilitsa"dediğimiz bitkiler.


benim babannem ve Kuzey Deniz.

bu çeşmenin tam tarihini bilmiyorum ama babamlar küçükken bile varmış. en az bi 60 senelik falandır. "vayoz" diyoruz bu çeşmeye biz. taştan oyma bir çanağı vardır ve eğilip o çanaktan su içilir. su sürekli aktığı için hijyen problemi falan olmaz:))

3 yorum:

  1. harika nurçin çok güzel yerler gerçekten

    YanıtlaSil
  2. canım ilk resme bayıldım..Allah mutluluğunuzu bir ömür daim etsin..eşinle oğullarınla daha çok uzun yıllar görün canım..ne güzel yerler var ..bende çok istiyorum karadeniz turuna çıkmak..böyle güzel yerleri görmek..ayrıca ne mutlu babaannenede torununun evladını görmek nasip olmuş..çok güzel bir resim..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. karadeniz turunu kesinlikle tavsiye ederim.ilkinde turla gelip hızlandırılmış bir gezi ikincisinde de kendi başınıza gelip çok beğendiğiniz yerleri tekrar doya doya gezmek lazım:))

      Sil