17 Mayıs 2012 Perşembe

Ali Deniz'in emzikleri

     merhabalar.. sizinle büyük oğlumun emziklerini paylaşıyım dedim ve emzik bıraktırma da bir kaç tavsiyede bulunayım...belki sizin de işinize yarar benim taktikler..

Ali Deniz doğduğunda emziğe alıştırmakta biraz zorlanmıştık. ama sonrası belli fotoğraflardan:)) ben de emziklerini sakladım arada kaybolanlar da var tabi.emzik işi bittiğinde böyle bi buket çıktı ortaya:))


Emziği bıraktırmakta da çok zorlanmadık Allahtan. önce 1,5 yaşlarında falan gündüzleri vermemeye başladık. sadece gündüz ve gece uykusunda istiyordu. 2 yaşına yaklaştığında da eskiyen ve yıpranan emziğini değiştirmedim ve sık sık " bak bu emzik bozuluyo ve başka yok, yakında atmamız gerekecek" dedim. ve bir sabah kendi kendine anneannesine" anneanne bozuldu, at çöpe" dedi.  kendisi gitti çöpe attı. ilk günlerde uyurken istedi ama çöpe attığını hatırlatınca çok ısrarcı olmadı. sanırım kendisi attığı için faza ısrar edemedi.

kardeşi Ali Deniz tam 2 yaşındayken doğru yani emziği yeni bırakmıştı. o yüzden küçüge emzik vermeyelim dedik ama baktık emziksiz olmuyo Ali Denizi ikna ederek küçügü de alışltırdık emziğe. Ali Deniz ilk günlerde biraz istedi ama " bak kardeşinin emziği küçük sana göre değil ve eğer ağzındsan alıp kullanırsan emziği çöpe atarım ve ikiniz de kullanamazsınız" dedim. sanırım işe yaradı şimdi emziği düşünce kendisi kardeşine vermeye çalışıyo, başaramayınca da çığlık kıyamet beni çağrıyo kardeşimin emziğini ver diye:))

Emziği bıraktıktan bir ay sonra falan da biberonu bıraktık. sadece uyurken kullanıyoduk zaten. o da artık yıpranmıştı." sen artık büyüdün ve tabure de oturup sütünü bardakla içebilirsin" dedik. çok hoşuna gitti bu fikir:)) ve kurtulduk biberondan da...
kaldı geriye tuvalet eğitimi. en zoru da o olacak galiba


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder